Over ons

Stichting Brain Balance voor iedereen is een initiatief van Brain Balance-expert Charlotte Labee en neurowetenschapper en psycholoog dr. Marcia Goddard. Een sterke klik op zowel persoonlijk als zakelijk vlak vormde voor Charlotte en Marcia aanleiding om hun samenwerking te intensiveren.

Charlotte geniet bekendheid als oprichtster van haar Brain Balance-platform, wat een tak heeft die zich specifiek op kinderen richt. Ook schreef zij onder meer het Brain Balance Kids-journal en het Brain Balance Teenage-journal

Marcia is als Strategic Advisor verbonden aan de wereldwijd opererende Contentment Foundation, waar zij samenwerkt met vooraanstaande experts van Yale, Columbia en Berkeley University. Inmiddels werken Charlotte en Marcia ook samen aan een kinderboek.

Onze missie

Kinderen verdienen een wereld met gelijke kansen op onderwijs en de ontwikkeling van persoonlijke kwaliteiten. Een wereld waarin iedereen de tools heeft om zijn of haar eigen welzijn van binnenuit te beïnvloeden. School biedt een hechte en veilige omgeving die bij uitstek geschikt is voor het ontwikkelen van deze kwaliteiten.

Stichting Brain Balance voor iedereen gelooft dan ook dat welzijn en persoonlijke ontwikkeling standaard onderdeel moeten zijn van het lesprogramma op basisscholen. Met ons programma krijgen kinderen en leerkrachten toegang tot simpele en effectieve technieken om het eigen welzijn te vergroten. Hiermee leggen zij een duurzame basis om zowel op school als later in het leven te floreren.

Onze Visie

Door ons te richten op preventie op jonge leeftijd in plaats van symptoombestrijding op latere leeftijd, verminderen we westerse ziektebeelden en bijbehorende fysieke klachten. We bevorderen mentale en emotionele balans, waardoor de levensvreugde toeneemt en mentale gezondheidsklachten afnemen. Hierdoor komt de voorspelling van de WHO dat depressie in 2030 ziekte nummer 1 is niet uit. Ook worden mentale gezondheid en preventieve zorg voor het brein een prominent agendapunt en een vast onderdeel van het onderwijs op scholen.

Het team

Hilde van RooijVoorzitter

LinkedIn "Alles begint bij het kind"

Marcia Goddard

Marcia Goddard Secretaris

LinkedIn Meer info "If the brain were so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't. Daarom ben ik neurowetenschapper geworden! Ik vind die oneindige puzzel ontzettend fascinerend."

Vincent Breukers

Vincent Breukers Operatie

LinkedIn Meer info "Jong geleerd, oud gedaan"

Sander van Nieuwenhuijzen Stichting Brain Balance

Sander van NieuwenhuijzenSales & Verbinder

LinkedIn "De fundering voor de nieuwe generaties."

Lou Niestadt

Lou Niestadt Trainer

LinkedIn Meer info "Ze doen wat we doen, niet wat we zeggen."

Michiel Schoonhoven Stichting Brain Balance

Michiel SchoonhovenMarketing & Communicatie

LinkedIn "Gedegen kennis over het brein meekrijgen vanaf de jeugd is essentieel in de ontwikkeling van de generaties van de toekomst."

Mio Stichting Brain Balance

MioPenningmeester

Patricia Stichting Brain Balance

PatriciaAdministratie

Barbara Batenburg Stichting Brain Balance

Barbara BatenburgAdministratie

LinkedIn "We zijn deze verandering onze kinderen verplicht."

Ambassadeurs

Charlotte Labee

Charlotte LabeeInitiatiefnemer

LinkedIn Meer info "Wanneer we ons brein niet op jonge leeftijd al beter leren begrijpen, zullen problemen op latere leeftijd onoverkomelijk zijn, start daarom bij de basis"

Johan Meulendijks

LinkedIn Meer info "Actions speak louder. We zien dagelijks de negatieve gevolgen van de veranderende wereld waarin we leven. Stress, depressie, burnout etc. Alleen actie kan helpen de oorzaken aan te pakken en te werken aan een betere wereld voor ons allemaal."

Nancy Zomer

LinkedIn Meer info "Just make it happen. En: Maar wat als het wel lukt? Ik geloof in creatie en mogelijkheden!"

Micha Selis

Mischa Selis

LinkedIn Meer info "De breinen van onze kinderen zijn overprikkeld en ondervoed."

Nynke de Groot

LinkedIn Meer info "Ik gun ieder kind deze lessen… met de kennis van nu zijn we toch eigenlijk verplicht alle ‘brains van volgende generaties in balance’ maken?! Daar geloof ik in…door te starten met dit onderwijsplatform!"